sábado, 22 de marzo de 2014

Os cidadáns de cemento do galego Isaac Cordal

isaac_cordal_02
Calquera esquina pode ser á localización perfecta para unha intervención de Isaac Cordal  (Pontevedra, 1974). As súas  figuras de cemento inundan roncóns creando escenas melancólicas cargadas de crítica social. Escultura urbana made in Galiza.
Nun brillante exercicio de creatividade que combina á perfección fotografía e escultura, o artista galego recorre o mundo plantando as súas figuras nas rúas das cidades que visita. A súa serie titulada "Cement Eclipses" é unha resposta á nova escravitude do ser humano co traballo, personificándoa en homes solitarios de mediana idade e cun maletín como símbolo. Con esta aposta arriscada Cordal consegue facerse un nome na comunidade do arte urbano, aínda que non é a única técnica que ten utilizado na rúa.

isaac_cordal_15
isaac_cordal_14
isaac_cordal_13
isaac_cordal_12
isaac_cordal_11
isaac_cordal_10
isaac_cordal_09
isaac_cordal_08
isaac_cordal_07
isaac_cordal_06
isaac_cordal_05
isaac_cordal_04
isaac_cordal_03
isaac_cordal_01
Para algúns non e doado entender a escultura no "street art", pero na rúa hai sitio para todo. Sempre que talento e creatividade vaian da man, os núcleos urbanos e seus transeúntes acollen as intervencións con gratitude facendo das cidades galería de arte dinámica que muda o seu antollo. As obras expóñense sen barreiras, en cru, dende o minuto 0 son parte da rúa e esta como tal decidirá cándo rematar seu momento.

Milleiros de arquetipos da sociedade capitalista, sobre todo homes de negocios aínda que tamén soldados e meros cidadáns cotiáns, deambulan como auténticos zombis por esta "ruína contemporánea", testemuña da condición efémera das construcións humanas.

O material empregado para modelar estes corpos humanos é o formigón, nunha simbólica alusión á "edificación desmedida" das costas españolas que, para o escultor, converteronse nunha "cidade continua".

Eses maletíns, que na maioría das esculturas de Cordal amarran firmemente á altura do corazón, tamén pode ser substitúen o queixo como cebo nas trampas para ratos a "Fame", na cós homes, sempre figuras masculinas, quedaron atrapadas.

"Creo personajes eminentemente masculinos porque en este mundo en el que impera la desigualdad son ellos los que dominan, controlan y gestionan. Sin embargo, no apunto a toda la sociedad, únicamente a un fragmento de ella", aclara o autor.

O compromiso de Cordal co medio ambiente, revelase na obra "Esperando el cambio climático", onde políticos somerxidos nas augas dun foso dun digamos castelo discuten sobre o quecemento global… Combina o formigón con porcións de natureza, como os patos que pescudan a peza entre mergullo e mergullo.

As figuras do escultor poden ter a fortuna de subirse a un carriño da compra ou cable e salvarse da catástrofe ambiental, ou a desventura de estar coa verdosa auga o pescozo.

Ver:
http://www.streetartutopia.com

Ningún comentario:

Publicar un comentario